Kan jeg annullere min reservation
I de fleste tilfælde kan du annullere din reservation gratis op til 24 timer før indtjekningstidspunktet. Derudover er der specielle tilbud, der giver dig mulighed for at annullere din reservation en time før indtjekningstidspunktet.
Afbestillingsgebyrer kan forekomme, hvis værelserne reserveres med dyb rabat. Nogle gange kan du overholde priser, der ikke refunderes.
I højsæsonen i Kroatien bliver værelserne udsolgt hurtigere, og hoteller skærper typisk reservationsbetingelserne for at reducere aflysninger. Af denne grund råder vi dig til at læse afbestillingspolitikken grundigt inden du fortsætter med din reservation i højsæsonen. Alle de oplysninger, du har brug for, findes i afsnittet "Afbestillingspolitik".
Skal jeg efterlade et depositum, hvis værelset allerede er betalt for?
Kravet om at efterlade et depositum er sjældent. Hvis gæsten planlægger at bo i lejligheden, kan han blive bedt om at stille et depositum.
Mange hoteller i Kroatien har en anden praksis - administrationen "fryser" et bestemt beløb på gæstens kreditkort, som returneres efter udtjekningen. Dette er nødvendigt for at kompensere i tilfælde af, at klienten beskadigede møblerne eller forsøgte at flytte uden at betale for yderligere tjenester (SPA-procedurer, middag på en restaurant osv.)
Mest almindelige hotelværelseskategorier
Indkvarteringstyper er som følger:
Enkeltværelse - et enkeltværelse eller indkvartering for en person i et dobbeltværelse.
Dobbelt - et dobbeltværelse med en dobbeltseng.
Twin - et dobbeltværelse, men med to enkeltsenge.
Triple - et tredobbelt værelse, hvor der enten er tre enkeltsenge eller en dobbeltseng kombineret med en enkelt. I modsætning til DBL + EXB-boligen er der en stationær tredje soveværelse
Duplex er et værelse med to etager.
De luxe er et værelse med luksuriøs indretning og interiør.
Suite - et værelse med to værelser med høj komfort.
Juniorsuite - en semi-luxe med forbedret layout.
Senior-suite - en suite, der inkluderer et soveværelse og en stue.
Executive-suite - et værelse med to soveværelser.
Hvorfor er 5 * hoteller forskellige i forskellige lande?
Stjerneklassificeringsstandarderne blev vedtaget i 1989 på World Tourism Organization's session, men siden da er levestandarden steget, og muligheder, der tidligere var klassificeret som luksus, er blevet almindelige. Derfor indhenter 4-stjernede hoteller ofte 5-stjernede hoteller med hensyn til komfort. I nogle lande er der ud over de generelle nationale standarder for tildeling af stjerner, der er rådgivende.
Er prisen angivet for en person eller for hele rummet?
På vores hjemmeside er priserne i Kroatien angivet for hele rummet. Prisen for et dobbeltværelse betyder opholdsudgiften for to personer, prisen for et enkeltværelse betyder prisen for indkvartering for en person. Hvis du agter at anmode om en ekstra seng på værelset - for eksempel når du rejser med et barn - skal du kontrollere tilgængeligheden og prisen på en ekstra babybed. For at undgå misforståelser er det bedre at afklare oplysningerne ved at kontakte hotellet.
Kan jeg bestille 2 værelser på én gang?
Kunden kan kun booke et værelse til et navn. Hvis der er behov for at reservere flere værelser, angiver ansøgningen navnene på de mennesker, der vil bo der.
Tidlig check-in eller sen check-out.
Hvis hotellet har lav belægning, er "sen udtjekning" mulig. På nogle hoteller i Kroatien er det gratis indtil kl. 14.00. Nogle gange for en ekstra betaling på 20-50% af den daglige sats. Størrelsen på beløbet og muligheden for at give en sen checkout bør afklares på forhånd med administratoren.
Tidlig indtjekning er også mulig under lignende forhold.
Hvorfor er din værelsespris lavere end på hotellets officielle hjemmeside?
Hotelhunter er en hotelaggregator. Vi finder og sammenligner priser i alle reservationssystemer på én gang, inklusive med den officielle pris på hotellets hjemmeside. Og først viser vi dig det mest attraktive rabattilbud. Via vores system kan du spare op til 70% på hotelreservationer i Kroatien.
Hvad er forskellen mellem et Luxe-værelse og en Suite?
Suiten er dyrere, da den har et større område og et mere praktisk layout, men hvert hotel kan have yderligere nuancer.
En ikke-refunderbar sats er en sats, der er reserveret til en lav pris og forudbetalt. I tilfælde af afslag på indtjekning refunderes forudbetaling ikke.
Hvordan booker jeg et hotel i Kroatien med Hotelhunter?
I vinduet, der åbnes, skal du udfylde søgeparametrene: land, by, datoer og andre ønsker. Hotelhunter-tjenesten giver dig relevante tilbud med en angivelse af prisen, hvorfra du vælger, hvad der passer dig.
Hotelhunter omdirigerer dig til reservationssiden, der giver det tilbud, du er interesseret i Kroatien: Booking, Agoda, Expedia osv. For at gennemføre din reservation skal du følge de yderligere instruktioner på hjemmesiden.
Hvordan sparer jeg på hotelophold?
Værelsespriser varierer efter sæson, men ofte tilbyder nogle hoteller i Kroatien bookingrabatter i maj 2024. For at blive fortrolig med specielle tilbud, brug søgningen på vores hjemmeside, hoteller med rabat vil have et særligt mærke i resultaterne.
Hvor længe venter hotellet på gæst efter check-out tid?
Det hele afhænger af det hotel, du har valgt. Hvert hotel har sine egne betingelser for check-in, inden vi foretager en betaling, anbefaler vi, at du gør dig fortrolig med dem detaljeret.
De fleste hoteller venter på dig til 00:00 på ankomstdagen, hvis du ikke har angivet det nøjagtige ankomsttidspunkt, når du reserverer.
Kan gæsten vælge gulvet alene?
I de fleste tilfælde kan gæst ikke selvstændigt vælge gulvet, men samtidig kan han angive sine ønsker i reservationsanmodningen eller sige dem ved at kontakte hotellet direkte (via telefon eller e-mail). I tilfælde, hvor efterspørgslen efter pladsbeholdning er lav, kan hoteller tage hensyn til kundernes ønsker.
Hvad er inkluderet i boligomkostningerne?
Prisen for værelset inkluderer alle de tjenester, der er angivet på reservationssiden. For at læse dem skal du klikke på værelsesnavnet. Morgenmad og basale skatter er ofte inkluderet. Alt dette er synligt, når du klikker på knappen "Betingelser". Oplysningerne vil blive duplikeret efter bekræftelse af reservationen og vil komme til dig via e-mail.
I nogle byer i Kroatien er der også en yderligere turistafgift, som i gennemsnit er 0,5-1,5 euro pr. Person for hver opholdsdag.